Κυπριακός Όμιλος Εκπαιδευτικού Διοίκησης
Κυπριακός Όμιλος Εκπαιδευτικού Διοίκησης

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεύθυνση Ομίλου

ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Κ.Ο.Ε.Δ.)
φ/δι Πέτρου Πασιαρδή
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Τ.Θ. 12794, 2252 Λατσιά, ΚΥΠΡΟΣ
Τηλ.: +357-22411972
Τηλεομοιότυπο: +357-22411971
Ηλεκτρονική διεύθυνση: p.pashiardis@ouc.ac.cy Ιστοσελίδα: www.koed.org.cy

Επικοινωνία με Εκδοτική Ομάδα

Μαρία Γεωργίου
Ηλεκτρονική διεύθυνση: m.georgiou@koed.org.cy

Ο Κυπριακός Όμιλος Εκπαιδευτικής Διοίκησης (ΚΟΕΔ) και το Πρόγραμμα Educational Leadership and Policy του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ) πραγματοποιήσαν εκδήλωση την Tετάρτη 11 Οκτωβρίου 2023 στις 18:30 μμ., με φυσική και εξ αποστάστεως παρουσία με θέμα «Σχολική επιτυχία των παιδιών, σχολική αποτελεσματικότητα και συνεργασία σχολείου-οικογένειας: Ο ρόλος των ηγετών της εκπαίδευσης» με ομιλητή τον Δρ Δρ Λοΐζο Συμεού , Καθηγητή Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου

Δείτε εδώ τη βιντεοσκοπημένη εκδήλωση: https://www.youtube.com/watch?v=p7t3aK3iuOw

 

 

Σύντομη περίληψη

Ο ρόλος των επίσημων εκπαιδευτικών αρχών για την υιοθέτηση κουλτούρας και καθιέρωση συνεργασίας των σχολικών μονάδων και των οικογενειών των μαθητών/ριών τους είναι καταλυτικός. Στην περίπτωση, όμως, εκπαιδευτικών συστημάτων όπως το κυπριακό, όπου η σχετική πολιτική εμφανίζεται στο περιθώριο της εκπαιδευτικής ατζέντας και χωρίς διακριτή στοχοθεσία και προσδοκίες, την ευθύνη για τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας θα χρειαστεί να αναλάβει η ίδια η σχολική μονάδα. Αυτό θα μπορούσε να τίθεται ως θέμα προς συζήτηση, εάν και μόνο οι ίδιες οι σχολικές μονάδες αναγνωρίζουν ότι οι σχέσεις που διατηρούν με τις οικογένειες των μαθητών/ριών τους, αποτελούν καθοριστικές συνιστώσες της ποιότητας της εκπαίδευσης που παρέχουν. Στην εισήγηση αυτή ο Καθηγητής Συμεού θα επιχειρηματολογήσει, αρχικά, ότι η ενεργός συνεργασία σχολικής μονάδας-οικογένειας αποτελεί (στη βάση πολλών διεθνών ερευνητικών ευρημάτων) σημαντικό δείκτη αποτελεσματικότητας της σχολικής μονάδας και, στη συνέχεια, θα προτείνει εισηγήσεις για την υιοθέτηση τοπικών αλλαγών και παιδαγωγικών πρακτικών, μέσα από τις οποίες θα μπορούσε να επιτευχθεί η αλλαγή και η επανοικοδόμηση των σχετικών αντιλήψεων και προσδοκιών, τόσο του σχολείου όσο και της οικογένειας, που να λαμβάνουν υπόψη τις άμεσες ανάγκες και προτεραιότητες των δύο πλευρών. Οι εισηγήσεις κατατίθενται αναδεικνύοντας τη σημασία της πρωτοβουλίας του/της ίδιου/ας του/της εκπαιδευτικού και ιδιαίτερα των ηγετών της σχολικής μονάδας, οι οποίοι/ες και καλούνται να αναλάβουν έναν ιδιαίτερα απαιτητικό ρόλο που προϋποθέτει τόσο τον σχεδιασμό και την οργάνωση σχετικών τοπικών αλλαγών και παρεμβάσεων, όσο και τη διευκόλυνση και την ενθάρρυνση των υπόλοιπων εταίρων της συνεργασίας, και ιδιαίτερα των οικογενειών των μαθητών/ριών.